Pages



subuh tadi..
aku terdengar mak memanggil ayah..
sangat kelam kabut..
hati aku berdebar-debar...
mak keluar dari bilik..
"along..along..ayah jatuh"
aku terkejut,terdiam,kaki aku lemah..tangan aku menggeletar..
aku tengok ayah...terbaring diatas lantai...
aku betul 2 x taw nk buat apa...
mata aku mula bergenang...
tapi aku tengok along aku tenang aje..
camtu gak adik-beradik aku yang lain...
aku taw semua orang dalam rumah dah mula risau.."dalam hati"
along aku yang tenang..masih memangku ayah..
"amik ubat dalam bekas tu" kata along..
tangan aku terketar2 mengambil ubat

kemudian aku solat subuh sambil memohon kepada allah
semoga ayah aku diberi kekuatan menghadapi penyakit yg sedang dialami
x lama lepas tu aku tengok ayah bangun...
trus ke katil dan baring..
mak cakap demam ayah kuat..
mungkin ayah jatuh sebab suhu badannya menurun tiba2 ketika ayah mandi untuk solat subuh
kaki aku yang lemah tadi beransur2 hilang...
dalam hati aku terus berdoa agar ayah akan sembuh

esok ayah kimo lagi
kali ni ubat kimo lebih kuat
kalau tengok kulit ayah aku,dah merah sangat macam bayi baru lahir
semuannya sebab ubat kimoterapi

kalian yang membaca entri ini
aku mohon...doakan ayah aku semoga cepat sembuh dari penyakit kanser lipoma ini

aku sangat sayang ayah dan mak aku.. :'(

2 Responses so far.

  1. be strong!!setiap apa yg berlaku adalah ujian daripadnya =)

    Kalampatah Blog

  2. banyak2 bersabar
    rajin2 doa yer
    insyaallah
    :-)

Post a Comment