Pages

Apa yang bakal anda baca ini ialah sebuah email yang saya terima dari seorang kawan dari Arab Saudi...saya terjemahkan ke dalam Bahasa Melayu dan saya kongsi bersama anda semua...
____________________________________________________________________________
Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini...

Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan "Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?"

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya...lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata : " Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu...pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama...tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?"

Aku lantas meminta jawapan dari beliau. Beliau menyambung : "Ada dua sebab -

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.



Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...




Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir...


Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy

Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...






Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds

Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah...

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi...

2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.

" Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku"

3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan " Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?"

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau...minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas...

Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.

Friday, May 28, 2010 at 1:26 PM Posted by Awek Ninja 0 Comments

Dengan nama Allah swt Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.
Didoakan semoga kalian berada dibawah lembayung rahmat dan
keredhaan Allah swt.

Hawa,

Maafkan aku jika coretan ini bisa mengguris hatimu. Meskipun kutahu,jiwamu selembut sutera dan bisa hancur lantaran kata-kata yang bakal ku ungkap ini, mengertilah duhai Hawa, kerana kaulah pengubat kesunyian waktu aku di syurga dulu dan engkau juga asalnya dari tulang rusuk kiriku yang bengkok,lantas kerana bimbang hidupmu terpesong dari landasan yang sebenarnya,kugagahi jua diri ini.

Hawa,

Maha Suci Allah yang telah mentakdirkan kaummu melebihi bilanganku di akhir zaman ini. Itulah kebesaran dan penelitian Allah swt dalm urusan-Nya. Bayangkanlah Hawa...sekiranya kaumku melebihi kaummu, yang pasti dunia ini kan berkecai kerana huru-hara dan diselimuti warna-warna suram lantaran kekejaman dan penindasan.

Hawa,

Suka untukku mengajak dirimu agar berfikir sejenak tentang hakikat kekalutan yang melanda disaat ini. Tapi permintaanku,duhai Hawa, cubalah ! Renungkan jua yang sebenarnya dirimu kini sudah berubah...Tidakkah kau mengerti bahwa dirimu kini, kian berubah.

Tidakkah kau mengerti bahwa dirimu adalah umpama sekuntum bunga yang indah di pandangan mata namun bukan perhiasan semata-mata. Duri-duri yang melingkarimu itulah hijab yang digariskan oleh Allah swt sebagai pelindung yang diertikan sebagai aurat seorang yang bergelar wanita. Mengapa Hawa? Mengapa harus kau biarkan ia terdedah kepada kami,kaum ajnabimu?

Betapa hancurnya hatiku menyaksikan dirimu umpama bahan yang dapat diperkotak-katikkan. Dimana-mana saja,bisaku lihat dirimu menghayunkan langkah ,bukan sebaik dulu lagi. Langkahmu kian pantas. Apa sebenarnya yang engkau kejari?. Aku sendiri tak pasti! Terkadang, ku tak dapat membezakan antara dirimu dan teman-teman yang lain, bersama hayunan langkah itu, suaramu kian meninggi,diiringi gelak tawa yang cukup memedihkan mata dan hatiku ini.

Sedarkah kau Hawa.....?
Haruskah aku terima hakikat yang kau kini sudah berubah?
Semakin jauh dari landasan Tuhan yang pernah kutelunjuki buatmu dahulu!

Hawa,

Mengapa mesti dirimu kini jadi tontonan ramai? Perlukah kau hiasi dirimu untuk menarik perhatian sehinggakan yang seharusnya menutupi auratmu, kau miliki dari ciri-ciri yang ditegah dalam Islam? Sukar bagiku untuk melihat kembali keadaan yang mana sesederhana yang mungkin! Cukup untukku merasakan kehadiranmu disaat ini tidak lebih dari mempamerkan perhiasan diri yang kau punyai.

Fahamilah Hawa,usahlah menurut kerakusan nafsu menjelajahi sebutir peluru yang bisa hinggap di mana saja meninggalkan fitnah buat kaumku ini.

Hawa,

Betapa sakit dan pedihnya disaat kulihat auratmu menjala, di sekeliling pandangan. Aku tidak mahu Hawa..Suatu hari nanti, di negeri yang abadi itu, memperlihatkan seksaan terhadapmu yang ku kira paling dahsyat, apa tidaknya.Seurat rambutmu yang keluar, ular menanti dimana-mana, sejengkal tanganmu kelihatan, aduh!! Banyaknya seksaan menantimu!

Mengapa begitu Hawa? Tidakkah kau ingat apa yang perlu kau jaga adalah maruahmu! Maruah seorang wanita yang tersandar di bahumu kelemahan dan kekurangan!! Jadi bagaimana seandainya kelakuan dan auratmu terpamer di mana-mana saja?

Hawa,

Tidakkah kau malu dengan pembohongan yang kau sembunyikan dalam dirimu sendiri? Di sini auratmu kau selindungi disebalik pemakaianmu, atas dasar peraturan dan persekitaran kalian. Tetapi jauh nun diluar sana ,tersentak diriku tatkala dirimu telah jauh berbeza! Tudung ke mana,jilbab ke mana? Apatah lagi tingkah lakumu..! Dimana kau letakkan martabat seorang yang bergelar muslimah? Aku diselubungi rasa malu atas penghinaan ini!

Hawa,

Tutupilah auratmu, jagalah dirimu ,bertuturlah dengan suara yang lembut mampu kau kawal lantaran jika terlanjur, semuanya bisa membawa dosa padamu.
Jangan kau memperlihatkan apa yang tersembunyi pada dirimu..tapi ingatlah ,cukuplah sekadar tapak tangan dan wajahmu yang dizahirkan ,namun bukan kakimu,rambutmu,dan jua tubuhmu.

Firman Allah swt:

“Dan katakanlah kepada wanita-wanita beriman,hendaklah mereka menahan dari pandangan mata mereka dan memelihara kemaluan mereka dan jangan menampakkan perhiasan mereka kecuali yang zahir daripadanya...”

Hawa,

Mungkin ku harus menghentikan bicara pertama ini di sini dulu.
Andai diizinkan Allah swt, kita bersua lagi dilain lembaran dan yang pasti aku tetap terus membimbingmu. Harapanku agar muncullah walaupun hanya secebis kesedaran dihatimu dan akan mendoakan moga Allah swt membuka hati kalian untuk mencetuskan perubahan. Akhir kata ,ketahuilah,

“DUNIA INI MERUPAKAN PERHIASAN
DAN
SEBAIK-BAIK PERHIASAN ADALAH WANITA SOLEHAH”

at 1:19 PM Posted by Awek Ninja 1 Comment

Sepasang suami isteri setengah baya yang sama- sama dari kalangan profesional merasa penat dengan kesibukan di ibukota. Mereka memutuskan untuk berlibur di Padang dan menempati kembali kamar hotel yang sama saat mereka melalui masa honeymoon 30 tahun lalu.

Karena kesibukannya, sang suami harus terbang lebih dahulu dan isterinya baru menyusul keesokan harinya.

Setelah check in di hotel di Padang, sang suami mendapati sebuah komputer yang tersambung ke internet telah terpasang di kamarnya. Dengan gembira ia menulis e-mail mesra kepada isterinya di kantornya di Jalan Sudirman, Jakarta.

Celakanya, ia salah mengetik alamat e-mail isterinya dan tanpa menyadari kesalahannya ia tetap mengirimkan e-mail tersebut.

Di daerah Pekanbaru, seorang wanita baru kembali dari pemakaman suaminya yang baru meninggal. Setiba di rumah, ia langsung check e-mail untuk membaca ucapan-ucapan belasungkawa.

Baru selesai membaca e-mail yang pertama, ia jatuh pingsan. Anak sulungnya yang terkejut kemudian membaca e-mail tersebut, yang bunyinya:

To: Isteriku tercinta
Subject: Aku udah sampai!!!
Date: 22 Mei 2006

Aku tahu pasti kamu kaget tapi seneng dapat kabar dariku. Ternyata disini mereka udah pasang internet juga, katanya biar bisa berkirim kabar buat orang-orang tercinta di rumah.

Aku baru sampai dan sudah check-in. Katanya mereka juga sudah mempersiapkan segalanya untuk kedatanganmu besok.

Nggak sabar juga deh rasanya nunggu kamu. Semoga perjalanan kamu ke sini juga mengasyikkan seperti perjalananku kemarin.

Oh iya, disini lagi panas-panasnya. Kalau pada mau, anak-anak diajak aja.

Love,
Papa

عن عمر رضي الله عنه قال : بينما نحن جلوس عـند رسـول الله صلى الله عليه وسلم ذات يوم اذ طلع علينا رجل شديد بياض الثياب ، شديد سواد الشعر لا يرى عليه أثـر السفر ولا يعـرفه منا احـد. حتى جـلـس إلى النبي صلي الله عليه وسلم فـأسند ركبـتيه إلى ركبتـيه ووضع كفيه على فخذيه، وقـال: " يا محمد أخبرني عن الإسلام ".فقـال رسـول الله صـلى الله عـليه وسـلـم : (الإسـلام أن تـشـهـد أن لا إلـه إلا الله وأن محـمـد رسـول الله وتـقـيـم الصلاة وتـؤتي الـزكاة وتـصوم رمضان وتـحـج البيت إن اسـتـطـعت اليه سبيلا).قال : صدقت.فعجبنا له ، يسأله ويصدقه ؟قال : فأخبرني عن الإيمان .قال :أن تؤمن بالله وملائكته وكتبه ورسله واليوم الاخر وتؤمن بالقدر خيره وشره .قال : دقت .قال : فأخبرني عن الإحسان .قال : ان تعبد الله كأنك تراه، فإن لم تكن تراه فإنه يراك .قال : فأخبرني عن الساعة .قال : "ما المسؤول عنها بأعلم من السائل "قال : فأخبرني عن أماراتها .قال : " أن تلد الأمربتها ، وان ترى الحفاة العراة العالة رعاء الشاء يتطاولون في البنيان"ثم انطلق ، فلبثت مليا ،ثم قال :" يا عمر أتدري من السائل ؟"قلت : "الله ورسوله
أعلم ".قال : فإنه جبريل ، اتاكم يعلمكم دينكم "رواه مسلم [ رقم 8 ].
Daripada Umar r.a., beliau berkata: Ketika kami sedang duduk di sisi

Rasulullah SAW pada suatu hari, tiba-tiba muncul di hadapan kami seorang

lelaki yang sangat putih bajunya, sangat hitam rambutnya, tidak kelihatan

padanya tanda-tanda perjalanan jauh dan tiada seorangpun di antara kami

yang mengenalinya sehingga ia duduk di hadapan Rasulullah SAW.

Lalu dia merapatkan lututnya ke lutut Rasulullah SAW dan meletakkan dua

tapak tangannya di atas dua paha Rasulullah SAW, lantas dia berkata:

"Wahai Muhammad, khabarkan kepadaku tentang ISLAM"

Lalu Rasulullah SAW menjawab:

"Islam itu ialah kamu menyaksikan bahawa tiada Tuhan melainkan Allah,

dan bahawasanya Muhammad itu pesuruh Allah, dan kamu mendirikan

solat, dan kamu mengeluarkan zakat, dan kamu berpuasa di bulan

Ramadhan, dan kamu mengerjakan haji di Baitullah jika kamu

berkemampuan pergi kepadanya.

Lelaki itu berkata:

"Benarlah kamu"

Maka kami pun merasa hairan terhadapnya kerana dia yang bertanya dan

dia pula yang membenarkannya.

Lelaki itu bertanya lagi:

"Maka khabarkan kepadaku tentang IMAN".

Rasulullah SAW menjawab:

"Bahawa kamu beriman kepda ALLAH, para malaikatNya, kitab-kitabNya,

rasul-rasulNya, hari Qiamat dan kamu beriman kepada Qada' dan Qadar"

Lelaki itu berkata:

"Benarlah kamu"

Lelaki itu bertanya lagi:

"Maka khabarkan kepadaku tentang IHSAN.

Rasulullah SAW menjawab:

"Ihsan ialah bahawa kamu beribadah kepada Allah seolah-olah kamu

melihatNya tetapi jika kamu tidak melihatNya maka sesungguhnya Dia

melihat kamu"

Lelaki itu bertanya lagi:

"Maka khabarkan kepadaku dari hal hari QIAMAT"

Rasulullah SAW menjawab:

"Tidaklah yang bertanya itu lebih tahu daripada yang ditanya"

Lelaki itu berkata lagi:

Maka khabarkan kepadaku mengenai tanda-tandanya.

Rasulullah SAW menjawab:

"Tanda-tandanya itu adalah bila hamba-hamba telah melahirkan tuannya

dan kamu melihat orang-orang yang tidak berkasut, tidak berpakaian,

miskin, penggembala kambing menegakkan dan mendirikan binaan"

Kemudian dia beredar (dari situ).

Lalu aku terdiam beberapa lama.

Setelah itu Rasulullah SAW bertanya:

"Wahai Umar, tahukah kamu siapakah orang yang bertanya itu?"

Aku menjawab:

"Allah dan RasulNya yg lebih mengetahui.

Rasulullah SAW berkata:

"Sesungguhnya itulah dia Jibril yang datang kepada kamu untuk

mengajarkan agama kamu"

(Hadith ini dirawayatkan oleh Imam Muslim di awal kitab al-Iman. Hadith

nombor 8 )

at 9:58 AM Posted by Awek Ninja 0 Comments

assalamualaikum..

baru2 ni ada member tujukan persoalan kepada seorang ustaz, and miss violet juz nak kongsi perbincangan diorang.. maybe ramai yang dh tau, tp maybe ramai juga yang blum tau....hurmmm

Q: assalamualaikum ustaz, saya merujuk kepada kata-kata seorang sahbat saya yang mengatakan majlis pertunangan itu adalah lebih wajar sekiranya disenyapkan dari pengetahuan orang ramai kerana sebaiknya dihadiri oleh ahli keluarga dan beberapa org sahabat lain sahaja..

tapi setelah bertunang boleh seandainya status pertunangan itu dihebohkan kerana takut ada calon lain yang masuk 'line'

boleh ustaz terangkan situasi sebenar? jazakallah ustaz..


A: ya, memang kita tak digalakkan menyebarkan pertunangan kita kepada orang lain kecuali kepada keluarga tedekat saja iaitu keluarga sebelah lelaki & perempuan.. tidak perlu dihebahkan kepada saudara-mara lain & sahabat handai kerana pertunangan hanya ikatan sementara sebelum kahwin, bukan ikatan yang sah seperti pernikahan..

"tapi setelah bertunang boleh seandainya status pertunangan itu dihebohkan kerana takut ada calon lain yang masuk 'line' "


tak semestinya perlu dihebahkan selepas kita bertunang, mungkin jika ada calon lain yang masuk 'line', sis boleh berkata padanya "maaf, saya sudah bertunang & akan berkahwin tak lama lagi" dan tunjukkan cincin tunang kepada calon tersebut.. insyaAllah, dia akan memahami keadaan kita^^..

saya merujuk kepada soalan yang pernah dikemukakan:

Displin Dalam Bertunang

Soalan

Saya telah berkenalan dengan seorang pemuda yang alim dan warak orangnya. Dia banyak memberi nasihat dan panduan agama kepada saya. Sejak berkenalan dengannya, saya telah banyak berubah. Saya mengikuti nasihatnya agar menutup aurat dengan sempurna dan tidak meninggalkan solat lima waktu. Saya dapat rasakan ada perasaan indah yang timbul dalam hati sanubari saya terhadapnya. Saya selalu berangan-angan agar dapat bersamanya sebagai suami isteri suatu hari nanti. Ustaz, apakah yang saya lakukan ini dalam keredaan Allah? Tidakkah saya berubah kerana pemuda tersebut, bukan sepenuhnya kerana Allah SWT? Bagaimana untuk memastikan agar saya sentiasa berada di landasan yang betul?

Terima kasih atas kesudian ustaz menjawab persoalan ini

Jawapan

Tahniah, kerana bertemu dengan pemuda yang alim dan warak. Dalam hal yang melibatkan hubungan lelaki dan wanita, Islam cukup teliti dan sering dituduh sebagai ‘konservatif' dari kacamata barat. Hakikatnya, Allah maha bijaksana dan amat mengetahui baik dan buruk untuk manusia di dunia dan akhirat.

Justeru, jika dilihat dari apa yang telah meresapi hati saudari, bolehlah di katakan saudari sudah ‘jatuh hati' kepada si pemuda tadi serta memasang niat baik untuk mempersuamikannya. Sebagai manusia biasa, ia sememangnya satu niat dan perasan yang sukar di tolak. Bagaimanapun, saudari perlulah mengawal semua batasan perhubungan dengan pemuda tadi bagi mendapat keredhaan Allah. Tindakan berikut perlulah saudari lakukan :-


1) Meluahkan hasrat secara berselindung tetapi boleh di fahami kepada pemuda tadi untuk membina "rumahtangga" bersama. Ia berdasarkan tindakan Khadijah yang menggunakan orang tengah, dan juga seorang wanita lain yang tanpa segan silu menyatakan hasratnya kepada baginda SAW. Imam Al-Bukhari di dalam sohihnya meletakkan satu bab bertajuk " Wanita mendedahkan / menawarkan dirinya kepada lelaki Soleh" (Rujuk Kitab Nikah) ; , juga terdapat satu riwayat bahawa Anas r.a berkata di sisi anak perempuannya : "telah datang seorang wanita kepada Rasulullah SAW lalu menawarkan dirinya (untuk menjadi isteri baginda) ; berkatalah wanita itu : " Adakah dikau punyai hajat kepadaku? " ; maka anak perempuan Anas menyampuk : " Alangkah kurangnya malu si wanita itu dan amat malunya perbuatannya " ; maka Anas menjawab : " Dia lebih baik darimu, ia berkehendakkan Nabi SAW lalu menawarkan dirinya kepada baginda SAW" ( Sohih Al-Bukhari, 7/17 ). Imam Ibn Hajar menegaskan tiada catatnya wanita menawarkan dirinya untuk menjadi isteri kepada seorang lelaki ( Fath al-Bari, 9/175 ) Justeru, jangan terlalu terpengaruh kononnya orang wanita tidak boleh melamar si pemuda yang baik lagi warak. Teruskan hasrat dan jangan bertangguh dalam melakukan hal yang baik. Malah Khawlah bt Hakim adalah dari kalangan wanita yang menawarkan dirinya kepada Nabi SAW ( Sohih al-Bukhari, 7/15)

2) Saudari diizinkan untuk menjemput sipemuda ke rumah saudari bagi memperkenalkannya kepada kedua Ibu bapa saudari. Dengan kewujudan ibu bapa atau ‘wali' lain di majlis itu, saudari dibenarkan untuk berada bersama di ruang tamu (dengan menutup aurat lengkap) dan tidak perlulah bersembunyi di dalam bilik. Ia berdasarkan hadith-hadith yang mengizinkan lelaki dan wanita yang berniat untuk kahwin, bagi mengenali dengan lebih dekat bakal pasangan masing-masing.

Antaranya dalilnya : "telah datang kepada Nabi SAW seorang lelaki lalu menceritakan bahawa ia ingin memperisterikan seorang wanita Ansar, maka Nabi bersabda : "Adakah kamu telah melihatnya? : "Belum jawabnya" ; Nabi menjawab : " Pergilah kamu melihatnya kerana di mata wanita Ansar ada sesuatu (tanda)" ( Riwayat Muslim) Juga pesan Nabi kepada Mughirah bin Syu'bah selepas mengetahui ia ingin meminang seorang wanita : " Pergilah melihatnya, sesungguhnya ia lebih menjamin berkekalannya - bagi menilai kesesuaian- (perkahwinan) kamu berdua" ( Riwayat Ahmad, At-Tirmidzi, Ibn Hibban ; Hasan menurut At-Tirmidzi no 1087, cet Maktabah al-Ma'arif ; Sohih menurut Albani ) Perlu diingat bahawa melihat bukan hanya dengan mata, tetapi ia juga membawa maksud suatu meninjau sikap, budi bahasa, cara hidup dan apa-apa info yang dapat menambahkan ketepatan pemilihan pasangan (kecuali yang HARAM dibuat dan dilihat). (Fiqh as-sunnah, Sayyid Sabiq, 2/23 dengan tambahan, Nizom al-Usrah, Dr Muhd ‘Uqlah, 1/206)

3) Jangan bertangguh atau berhubung tanpa ikatan sah terlampau lama, ( Nizom al-Usrah, 1/216) kerana ia amat mudah membawa keapda yang haram. Perihal berangan-angan saudari tadi juga bukanlah sesuatu yang baik untuk diteruskan. Nabi SAW menyatakan : " Tidak dilihat (penyelesaian) bagi dua orang yang cinta-mencintai kecuali NIKAH " ( Riwayat Ibn Majah, al-Hakim, sohih menurut al-Hakim, As-Suyuti , Al-Jami' As-Soghir, no 7361, 4/397 cet Jahabersa) . Al-Allamah Al-Munawi menegaskan ubat yang terbaik bagi pasangan yang sedang asyik bercinta dan kasih adalah Nikah ( Faidhul Qadir, 5/294)

4) Jangan menghebahkan kepada awam sekali mana belum di ijab kabulkan, kerana ikatan ‘janji untuk berkahwin' boleh membawa fitnah dengan mudah. ( Nizom al-Usrah Fil Islam, 1/214)

5) Jangan bertemu berdua-duaan di luar, sama ada di tempat terbuka atau tertutup, kecuali diringi mahram lelaki yang telah dewasa dan mampu menilai baik buruk menurut Islam. Saya nyatakan begini kerana ramai juga mahram lelaki yang ‘merapu' dan tidak langsung punyai ilmu tentang batas hubungan lelaki wanita menurut Islam. Kehadiran orang seperti ini, tidak mencukupi syarat yang ditetapkan Islam.

6) Mengurangkan komunikasi yang tidak berkenaan, serta mengawal isi kandungan perbincangan dari yang membawa syahwat. Mengetahui hati budi bakal pasangan menggunakan alatan media elektronik seperti email, surat dan sms lebih baik dari bercakap dalam banyak keadaan (kerana mendengar suara mudah menaikkan syahwat), bagaimanapun, saya tidak menafikan email, surat dan sms juga boleh menaikkan syahwat, tetapi saya kira secara ‘verbal' lebih mudah.

7) Kerana perbicaraan adalah panjang dan dalil amat banyak, ringkasan perkara perlu ( semuanya menurut dalil al-Quran & Al-hadith) dijaga seperti berikut :-


a. Haram bersentuh, menyentuh satu sama lain.

b. Haram ber"dating" tanpa disertai mahram yang thiqah.

c. Haram berbicara dan bersembang dengan syahwat. ( sms, phone, chat, mesengger


d. Awas fitnah masyarakat sekeliling.

e. Awas fitnah dalam diri anda dan pasangan.

f. Haram melihat kepada aurat masing-masing.

g. Awas daripada bertukar gambar.

h. Awas daripada hebahan umum sebelum di ijab kabul.

Wallahu'alam.

Ust Zaharuddin Abd Rahman

ah...maaf..saya masih lagi bercuti......
sambung lain hari okeh...
trima kasih kat dak tedi sbb amik sy jadi pemenang saguhati
tengkiu.....
dan terima kasih pada blogwalker yg slalu jalan sini tapi x jumpa ape2 yg baru eheheheh...


7 PERKARA TENTANG MISS VIOLET

1)suke menyanyi lagu korea dan jpop/jrock
2)sukeeee sangat dengar mp3
3)main game di psp sampai menang...selagi x menang selagi tu tak berhenti
4)slalu download bleach setiap kali new citer release dah 2++ episod daaaa..
5)suke wat kek..tiap kali ade bahan tiap kali tu wat kek then sedekah kat jiran sebelah..
6)suke g kinokuniya
7)berangan mahu jadi ninja


hmmm..kene tag 15 org ker???

nt sy shout kat box diorang okeh??

at 10:03 AM Posted by Awek Ninja 6 Comments

miss violet merupakan big fan kepada alice sebold x kira la buku apa pon yang dikeluarkan...pasti miss violet beli(huhuhu...murah sket dgn diskaun di kinokuniya)...but 1st time dengar peter jackson nk wat citer the lovely bones as a movie...miss violet dah rase...camner dia nk wat erk???bace citernyer pon agak kompleks...boleh ker di adaptasi dengan baik ke movie??

then biler citer ni realese jer pada tahun lepas di US dalam bulan 12...miss violet trus cari kat movie-torrent.com..dan download pada bln 1 hari tu

memang best...best sangat2...(walaupon rase buku lagi best ehehehehe....) dan rasa best sbb dah tengok dulu sebelum tayangan di malaysia huhu

okeh! pada yang nak tahu pasal citer ni...ia mengisahkan tentang Susie (lakonan Ronan), gadis berusia 14 tahun yang mati dibunuh jirannya sendiri, George Harvey (lakonan Tucci) jahat dia ni...tengok muke pon leh sakit hati....

Selepas kematiannya, dia melihat bagaimana bapanya menjadi taksub dengan kes terbabit, manakala ibunya pula tidak dapat menerima keadaan berkenaan lalu pergi meninggalkan keluarganya

Penderitaan dialami keluarga berkenaan disaksikan sendiri oleh gadis yang bercita-cita ingin menjadi jurugambar terkenal apabila dewasa nanti(dia tengok dari tengah2 alam kononnyer la...bkn heaven mahupon donia...).

Ketika yang sama, di alam yang kini dihuninya, dia bertembung dengan beberapa lagi mangsa Harvey. Pada ketika mereka bersedia untuk pergi ke syurga, Susie belum bersedia berbuat demikian sehingga dia meleraikan segala kekusutan.jangan lupa bawak tisu k....miss violet bace buku jer pon dah nangis...inikan pulak tengok movie dia huuuu ~~



Di ruangan ini saya ingin mendedahkan kebimbangan 'Bapa Resah' terhadap gejala 'Pelajar IPTA jadi GRO' yang disiarkan pada Isnin, 22 Mac 2010

Untuk makluman pekara ini sudah lama berlaku cuma ia disedari oleh segelintir sahaja golongan akademik IPTA itu sendiri. Bahkan saya sudah beberapa kali mengingatkan teman-teman perniagaan supaya jangan melanggan gadis-gadis ini, namun mereka tetap juga menggunakan gadis-gadis itu untuk memuaskan nafsu mereka.

Sebagai seorang yang hidup di dunia korporat saya sering bertemu dengan teman-teman saya yang membawa gadis-gadis GRO 'menara gading' ini ke majlis-majlis jamuan serta berhibur di hotel-hotel mewah.

Sebenarnya perkataan GRO adalah tidak tepat kerana gadis-gadis ini kebanyakannya adalah menjadi 'perempuan simpanan' kepada golongan berwang ini. Gadis-gadis ini dijadikan hamba nafsu golongan-golongan ini setelah diumpan dengan wang ringgit, kereta mewah dan kehidupan eksklusif.

Kebanyakan sugar daddy ini terdiri daripada golongan ahli perniagaan yang mempunyai dompet tebal. Maklum sajalah apalah yang hendak dihiraukan jika mereka mendapat tender bernilai jutaan ringgit setiap tahun serta projek-projek yang menanti.

Kebanyakan gadis-gadis ini disediakan rumah, villa mewah, kereta sport mewah daripada bertaraf Proton Satria hinggalah ke Mercedes sport. Sementara pakaian mereka daripada jenama yang mahal serta dijanjikan habuan bercuti keluar negara. Saya ingin sebutkan IPTA yang ramai gadis-gadis yang menjadi 'perempuan simpanan' adalah dari ******, ******, ****** dan ****** serta sebahagian kecil dari universiti swasta di Lembah Klang.

Mungkin ramai yang menyangka sugar-sugar daddy ini bergelar Datuk atau Tan Sri tetapi tuduhan itu tidak benar kerana kebanyakan mereka adalah ahli perniagaan yang baru naik dan belum ada apa-apa gelaran lagi. Saya pernah mengingatkan teman-teman 'berwang' ini supaya tidak menjadikan gadis-gadis IPTA ini sebagai mangsa mereka. Mereka adalah ibarat bunga bangsa, jika rosak mereka, maka rosaklah generasi masa depan kita. Saya ingatkan jika mereka juga mempunyai anak, adik atau saudara perempuan bagaimana perasaan mereka bila mereka ini dijadikan 'perempuan simpanan' atau selayaknya 'wanita lacur'.

Namun ingatan saya ini hanya diketawakan oleh mereka yang mengatakan wanita muda ini yang inginkan wang mereka.

Saya boleh ceritakan tentang seorang siswi IPTA di Pantai Timur yang sering mengikuti sugar daddy ini sewaktu cuti semester ke luar negara bermain golf di Australia, Singapura dan Bali.

Sepanjang satu hingga dua minggu bercuti hanya dihabiskan bersama sugar daddy tersayang. Apabila pulang sarat dengan belian barangan dan pakaian mewah semuanya ditaja oleh sugar daddy.

Kebanyakan 'gadis-gadis simpanan' ini tidak mempunyai perjanjian atau ikatan untuk mengahwini lelaki berwang ini. Taraf lelaki berwang ini sekadar membiayai makan pakai, kediaman dan kereta serta melunaskan bayaran pengajian sepanjang empat tahun di universiti.

Lepas tamat pengajian gadis-gadis ini boleh lepas bebas dan mereka tiada ikatan lagi. Bayangkan gadis-gadis 'rosak' ini bakal mengahwini sekian banyak teruna yang baik-baik setelah akhir pengajian mereka. Ataupun sesetengahnya menjerat VIP atau ahli politik tertentu berdasarkan pengalaman mereka yang lalu.

Amat mudah untuk mengenali gadis-gadis simpanan ini. Selain dari memiliki kereta mewah, mereka tinggal di kawasan eksklusif dan kondominium secara berseorangan serta penampilan mereka agak lain dengan rambut yang sentiasa berdandan rapi dan berpakaian jenama mahal.

Mereka ini selalunya berhimpun sesama mereka di kelab-kelab eksklusif serta berbelanja menggunakan kad kredit.

Berdasarkan pengalaman saya seperti yang dialami oleh 'Bapa resah' itu tadi gadis-gadis yang ditemui di hotel mewah itu hanya datang berhibur.

Sebenarnya di situlah tempat mulanya untuk berkenal-kenalan dengan bakal sugar daddy.

Sebenarnya gadis-gadis itu sudah tahu jika ada yang sudi berkenalan dan berakhir di bilik hotel serta sanggup membiayai hidup mereka maka hal-hal di atas yang saya ceritakan adalah perkara lumrah yang berlaku. Perjanjian secara tidak langsung berlaku, seperti berapa tahun pengajian dan jumlah yang diperlukan oleh gadis itu dalam sebulan. Inilah pasar tawar-menawar sugar daddy untuk merebut 'gadis simpanan' mereka.

Sebagai penganut Islam saya merasa bersalah jika tidak mendedahkan maksiat yang berlaku ini.

Saya ingin menyeru pihak universiti agar mengambil tindakan terhadap siswi-siswi yang melakukan kerja terkeji ini.

Begitu jugak hukuman Syariah yang berat perlu dijatuhkan ke atas sugar-sugar daddy ini kerana mempergunakan gadis-gadis yang lemah untuk melampiaskan nafsu mereka.

BAPA PRIHATIN
Shah Alam


nah! ini kata-kata bapa yg perihatin....bagaimana dengan bapa yang tak tahu, apa sebenarnya yg berlaku pada anak yg buat perangai di belakangnya??


huhu..hari ni tenet sangat lembab cam siput...miss violet main lagi metal gear solid nih.... ngadap hari2 pon tak per....ekekekeke... yg len mau join???meh2 dipersilakan ehehehe....

~XOXO~

p/s: mls tulis pjg2 tenet cam haram....

contes ini dari cik tedi... miss violet yg newbies ini tetibe teringin nak masuk ekekeke....aper pon ni just for fun....
1.





2. Berikan 2 sebab mengapa kamu berkunjung, membaca dan mengomen di Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik?
- sebab entri si tedi semua best
- ayat tak melebih2
- sempoi
- kucing yg tomei2
- kisah realiti kehidupan yang semua orang lalui tapi diolah dengan baik oleh si tedi....

3. Berikan 1 tajuk 'entry' yang paling kamu sukai atau yang terkesan di hati! Tidak ingat tajuk, tulis isi-isi penting pun di terima.
- entri yg 1st miss violet baca "akU Rasa Nak mInTa kaU LImaU ManDarIn sEPuLuh KoTak seBab Kau HaLanG KerETa akU!!!"
-entry ni miss violet baca sbb ingatkan betul2 la si tedi nak mintak limau kat cina yg block keta dia tu..hehehe..tp sib baik dia reti minta maaf kt si tedi ekekeke..



4. Berikan 1 tajuk atau perkara atau isu yang dapat membuatkan Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik lebih mantap, lemak berkrim dan di sukai ramai.
-tambah isu "kawan baik manusia adalah kucing bukan anjing" ekekekeke...(ntahpaper la yg miss violet sarankan)


5. "Saya mengharapkan Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik terus maju dalam dunia blogging ni sampai semua kucing-kucing kat dunia ni kenal siapakah si tedi pencinta kucing yang xtream...."
(wah melebih lak miss violet ni panggil tedi xtream...tedi jangan marah erk!!)


eh! minat bola ker???
miss violet minat gak tapiii...
xder la ekstrem macam member miss violet kat facebuk nih
makin lame makin menyampah pulak bile dia tag orang dan
cacimaki kat gambar yg ditag
kalau x melebih rasanya x salah
tapi
sekarang
dengan kawan sendiri pon dia jadi musuh
kan ke tak bagus tu???
yag tambah tak bagus bile ramai pulak yg ikut same perangai macam dia
pastu siap block trus kawan2 baik dia
haissshh.....
tu bukan semangat kesukanan yg kita nak
tapi semangat kemakicacian

tengok je komen2 follower yg same perangai dengan dia... : ader 336 komen cacimaki


ni plak gambar untuk cacimaki yg dia dan teman2nyer buat



ni yg dia sendiri buat

miss violet ingat nak nasihat dia..tapi takut pulak kene block...ekekekekeke
x per la...agaknye dia x matang lagi kot...maklum saja...bak kata org.....laki ni lambat matang ehehehehe....

wOw...BUKAN prOmO tapi sebenaQnya miss violet suke sangat chatting kat sini....

tapi kebelakangan ni

banyak sangat kroni2 kpop mengkonker chatlive tu

bukan x sukeee

miss violet suke gak kpop

tapi dah naik menyampah gak dak hingusan 12 tahun pon asyik citer betapa excitednyer dgn kpop

poll pon asyik kpop jer

skali sekala buatlah jpop punya

hari tuu...

request lagu jpop

ader gak dimainkan

tapi sekarang..

kurang..

aper pon

MIKE, MOE NASRUL DAN JULES MEMANG BEST....

errr...x lupe gak kat mod ENGINE@8 DAN WALLANCE

KORANG MEMANG BEST!!

at 12:19 PM Posted by Awek Ninja 3 Comments

huhuhu..sbb x der keje...miss violet amik tag dari ila a.k.a HoNeYBuNNY

TAG TU APE ERK???

okeh

START



-siapakah diri anda di rumah?-

anak kedua yang degil...kakak yang garang kepada 3 orang adik..adik yg baik pada seorang abang

-siapakah diri anda di samping rakan?-

seorang yang sengal tapi baik hati , kiut miut, tak plastik,tak poyo dan tak tergediks2

-5 benda yg anda idamkan tp masih belum tercapai-

1. reader pocket edition PRS 300RC
2. Sony α380 DSLR Camera
3. Sony 16GB S Series Walkman
4. Nak umah
5. Nak keta

-siapakah nama pasangan anda?-

errrr...x der g laaaa...

-ceritakan 5 perkara yg paling anda suka tentang pasangan anda-

sbb x der lagi jadi ni la ciri2 yg miss violet suke
1.Beriman
2.not smoker
3.berdikari
4.pendiam
5.otaku (eh! leh ker camtu??)

-bila tarikh anda couple-

errrr....tah..x taw...

-apakah kenangan pahit anda bersama pasangan anda-

lom ader lagi loorrr..

-lagu tema cinta anda-

itoshi kimie(to the one i love) ekekeke...tiap hari nyanyi

-apa perubahan yg ingin anda lihat dari pasangan anda-

hmmm...suka dia seadanya..

-tag 10 rakan yg lain-

sape bace dia wajib jawab okeh???

huh???da abis??ekekeke..
tg bace kene jawab okeh...WAJIB

at 3:57 AM Posted by Awek Ninja 5 Comments

aduh!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sakitnye....
sabar je lah...
tu lah..dah lama biarkan jer lubang tu..
memang la sakit
.
.
.
ehhh...
ingat miss violet wat entry 18sx ker???
dak aiihh...
ni cite pasal lubang tindik lor....yg kat telinga tu..
dah dekat dua taun x pakai earring..
kan dah sumbat...
tadi try masukkan earring...
sampai nangis2
last2 kene cucuk balik guna jarum panas
ekekekeke...padan muke..
neway semua nie gara2 earring baru beli semalam la...hehehe x sempat nk upload gambar ea...
~XOXO~

HARI NI
INGATKAN
MAHU


BLOGWALKIN' SEPERTI YANG DISARANKAN
huhuhu..... miss violet mau jadi friendly kononyer...
TAPiii
BROADBAND(cap kaler ni okeh!!) iNi TELAH BUAT HeLL
ARRRRRRRRRRRRRRggggggggghHHHHHHHHHHHH.....!!!!!
Teeenseeeeennnnnn!!!!
hanya boleh terJah 2-3 blog jerrrrrrrrrrrrr
3.blog miss violet sendirik!!!
hheeeelllllllllllll sungguh broadband ini!!!!!!
sabar......sabar...sabar.....sabar......sabar......sabar......sabarrrrrrrr

ade visitor datang ke blog miss violet.....kt shoutbox dia msg "klik2 nuff"
eh?? nk klik nuff kene gtaw ker???

sebab.............
miss violet x pernah pulak tinggalkan mesej kat shoutbox blogger lain.......... yg....... miss violet klik kat nuff diorang......
mesti ke.......bagi tahu????
motifff???? nak suh miss violet klik balik ker???
jangan risau.....miss violet klik balik....x kisah la korang sebenarnya...x klik pon sebab bile miss violet tgok kat nuff $$ x naik pun.....
but...
miss violet biasanyer klik kat blog yg miss violet follow jeeeerrrr......
sekarang....
miss violet follow 99 blogger...ehehehehe..cam x cayer jer......sooo....99 blogger yg bertuah telah diklik nuffnyer tiap kali miss violet singgah....
lagi 1.....kepada visitor2 yg berhemat.....
boleh x jangan paksa miss violet follow blog awak??????
kalau best....miss violet follow la....tapi jangan la guna trick.....
"saya dah follow awak,awak follow la saya pulak"
wah...auta sungguh....padahal kat follower x der pon nama awak..ekekekeke....
tolong ye....
ikhlas dalam berblog.....
kalau kamu best.....
miss violet pasti follow kamu.....
dan tak harapkan balasan untuk kamu follow miss violet kembali....
~~XOXO~~


"berblog untuk kepuasan diri bukan mencari populariti"

at 11:34 AM Posted by Awek Ninja 1 Comment

akhirnya huhuhu...baju yang diorder telah sampai.....
bagus tul perkhidmatan ea...cepat sampai dowh..
sangggggatt suke nih....
tetibe adik miss violet menyampuk...
"eh kakak..baju yg hijau tuh kan ker lengan pendek???jarang lagi....mak marah ko nanti baru taw..."
ececeh spoil betul budak nih...
"nanti aku pakai dengan kardigan @ jaket lorrrrrr....x kan ler nak dedah2 gitu jer...ceh!!!"
"ooooo....pasni leh pinjam ekekekeke...." balas adik miss violet..
ces..tu motif dia rupanya...hampeh

RM 45


RM 30.60

pada pandangan miss violet baju ni canteeeeek sangat....korang rase x canteek miss violet peduli ape ehehehehe...

Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.
Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa saja.

Di depan orang yang kita cintai, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukan image yang sebenarnya.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.

kredit tuk cik sherry member di facebuk sb bg miss violet copy mende nih huhuhu...bile bace ni rasenyer miss violet banyak suke kat org kot tp x der yg cinta2 nie lagi...kapan ya bisa ku temu pria cinta hatiku???(wah cakap indon le plak ehehehe....)

kenape la M. Night Shyamalan nak rosakkan animated series kegemaram miss violet????
dah ler cast dia tahpaper......tengok trailernyer pon dah menyampah... kenape pengarah2 nie suke merosakkan citer erk??? tengok jer pengarah james wong yang dah rosakkan citer dragonball....semua die hard fan@ otaku dok kondem x abis-abis pasal citer n cast yg mengarut....siap dapat ranting 3.3/10 jer...bagi miss violet laaa...diorang bukan tak leh wat citer tu...tapi T.O.L.O.N.G lah cari cast yg hampir serupa dan citer@trailer yg gempak macam citer transformers(anyway ske tengok tranformers yg 1st jer...)......ini filem belum kuar lagi semua fan avatar the last airbender dah maki hamun tengok cast dan trailer dier...


ni la muke2 cast yg x boleh blah....kalau lee jun ki jadi prince zuko kan best???ni dibagi lak kat pelakoon Slumdog Millionaire a.k.a dev patel tuh....



"akulah otaku"

at 6:31 PM Posted by Awek Ninja 2 Comments

SESAPER YG SUKE SANGAT GELAK KAT SEKOLAH TU TOLONGLAH BERHENTI GELAK OKEH....NANTI X PASAL-PASAL DAPAT MUSIBAH MCM KAT DALAM VIDEO NIE EHEHEHEHE......
.
.
.
.
.
.
.




XCELI NI KONTEST KAT JEPOON JER...KAN DIORANG SKE WAT MENDE PELIK2.....TU PASAL MISS VIOLET SKE JEPON NI EHEHEHEH....LALALALALA BILALAH MISS VIOLET DAPAT G JEPOON NIH???

at 3:54 AM Posted by Awek Ninja 1 Comment

Cerita nie berlaku masa miss violet belajar di sekolah agama menengah….mase tu umo miss violet baru form 2…Kat sekolah agama ni banyak gak citer hantu yang miss violet dengar tapi kebanyakannya citer orang kene rasuk la…memang menakutkan bagi orang yang lemah semangat…tp bg miss violet biase je la…tapiii….. satu hari………..

Sorang kawan bagi taw bilik yang bakal miss violet duduk tu ader tiang seri…. Miss violet x penah amik taw pon dorm 6 tu ader tiang seri(tiang pertama yang dipacak ke tanah,katanya banyak makhluk menumpang)..kata member tu baik miss violet duduk jer kat dorm 10 lebih selamat…. Dek kerana degil, miss violet pindah la kat dorm 6 tu…..

Bile dah pindah, sorang kawan yg memang duduk kat bilik tu tanya
“tak takut ker??? Bilik nie berhantu???”
pastu miss violet balas la cara lawak….
“bilik yang berhantu ke korang yg berhantu??”..
pastu tah camner ader member tu cakap
“ko ni brani la…mlm ni tidur dengan aku boleh??”
Soooo…. X nak hampakan member tu miss violet cakap ok je laaa…..malam sebelum tidur tetibe member tu cakap “aku selalu kene himpit, ko tolong aku ye kalau tengok aku kejang je nanti??” “kejang???” aku tanya dia balik….. pastu dia cakap tunggu je la malam nie….

Akhirnya tepat kul 12 mlm miss violet pon tidur….

Dang! Dang! Dang! Dang!.... tetibe miss violet terbangun….bunyi yang miss violet dengar sangat kuat… dihentak seperti gergasi sedang berjalan….. kemudian terdengar bunyi yang lain tik…tik..tik…tik..seakan2 bunyi guli melantun dilantai……
Bunyi kedua2 tersebut berselang seli tak berhenti……peluh membasahi dahi miss violet….kemudian miss violet tengok member kat sebelah….matanya terpejam rapat…sangat lena…… miss violet cuba mengejutkan member tersebut…tapi dia memang tidur matiiii!!! Miss violet tengok pulak jam…baru pukul 3 pagi….aduhhh!!! lambatnya pukul 5.30 pagi….

Bunyi tersebut masih kedengaran…miss violet cuba tutup mata dan mula tidur mengiring….. tiba-tiba “fuhhhh….!!!” Telinga miss violet ditiup….miss violet sangat terkejut hinggakan bulu roma tegak…. Serentak itu miss violet terasa sejuk…..ntah dari mana angin datang menyapa sedangkan kipas dalam bilik tu dah uzur…pusing pon lembab…..terus miss violet tutup telinga dan tarik selimut…

Start daripada tu miss violet mula membaca surah al-mulk…ketika membaca surah tersebut bunyi hentakan dan bunyi guli tersebut mula hilang secara perlahan-lahan…
Tiba-tiba……..2 buah loker yg tertutup rapat….. terbuka seakan- akan dimainkan…..terbuka dan tertutup…berselang seli…… miss violet …teruskan juga membaca surah tersebut…..kemudian start pula membaca surah yassin, loker tersebut berhenti dari dibuka dan ditutup……

Ingatkan semua dah berhenti tapi…. katil miss violet pula mula digegar dan baldi mandian yang tersusun di bawah berlaga-laga….bunyinya sangat kuat….miss violet teruskan membaca surah yassin…sambil berdoa dalam hati supaya dijauhan dari syaitan yang menganggu…..

Bila sampai jer ayat “ in na ma amruhu iza ara’ da syaian ai yaqu lalahu kun fayakun…” miss violet rasa panas dan pedih di peha di muka sebelah kiri dan di lengan kiri….. tapi miss violet teruskan baca sampai habis ayat tu dan ulang ayat akhir tu tujuh kali…..

Lepas jer habis baca semua gangguan tu seakan hilang …tapi peha,muka dan lengan miss violet terusan berasa pedih…..miss violet melihat jam kembali…..sudah 5.13 pagi…miss violet mula hendak bangun ke bilik mandi…..tiba- tiba miss violet terpandang satu makhluk sedang mencangkung dikatil kak aida dan kak alin…dalam samar2 makhluk itu memandang miss violet dalam keadaan marah….. tak taw la nak cakap mukanya camner….
Seluruh badan miss violet kaku dan mulut miss violet terus membaca ayat kursi yang belum dibaca lagi……. Miss violet pandang lagi…makhluk itu sudah tiada dikatil kak aida dan kak alin…..

Miss violet terus-terusan mengkakukan diri atas katil….hingga lah seorang senior membuka lampu pada pukul 6 pagi…..katil miss violet basah dipenuhi peluh……
Cepat-cepat miss violet pergi ke cermin melihat muka….terdapat 3 kesan cakaran dimuka miss violet…cakaran yg baru dan sangat pedih….begitu juga dilengan….tetapi yang lebih mengejutkan kesan cakaran di peha yang sangat besar dan dalam lukanya lebih kurang sejengkal….

Selepas mandi,member yang tidur disebelah miss violet tanya “aku kejang x malam tadi???” miss violet balas balik “ko x kejang tp aku yang kejang..” ….member mula rasa pelik…dia tanya “apsal ko kejang??” miss violet pon cover … “kejang memain la…..eh,ayang mana tiang seri tu erk….??”
“ooooo….tiang seri tu sebelah katil ko lah….”

Duh!! Asal la miss violet x tanya awal2…kalo x dah lama siapkan pendinding….pastu miss violet citer la aper yang berlaku…..sambil tunjukkan kesan cakaran yg terdapat dibadan…
Tapi paper pon miss violet tetap tidur kat situ,nk tolong member dari kene himpit…. Kemudian x lama lepas tu semua gangguan dah hilang….tak taw apa sebabnya….



citer ni dah lama miss violet simpan...mentelah Gengblogger.com dah buat contest ni so...miss violet tulis arr entri ni...sbenar ea banyak g citer..memandangkan syarat ea satu penyertaan jer leh, soo letak arr citer ni....tapi serius beb kalau kena kt korang sendiri x taw la camner kan???? ader citer yg lagi satu tu member miss violet siap terkencing atas katil..tengok arr nnt kalo miss violet ader masa...leh wat entri tu plak.....xoxo

at 3:13 AM Posted by Awek Ninja 1 Comment

OKEY MISS VIOLET X NAK LEBIH2 CUMA NAK SHARE JER DGN BLOGGER YG BELUM TENGOK GAMBAR DAN VIDEO NIE...SESAPE YG NAK BACE DALAM BAHASA BOLEH ARR G TENGOK KAT LINK NIE
http://minda-anak-mudan9.blogspot.com/2010/01/sungai-dalam-laut.html









Seorang remaja yang menamakan dirinya Yang Ikhlas telah menghantar satu surat kepada Dr Danial Zainal Abidin baru-baru ini.Antara isi surat itu ialah: Dr. Danial yang dihormati. Saya telah bercinta dengan seorang wanita. Demi cinta kami telah berzina. Tetapi saya tidak rasa bersalah sebab saya ikhlas dengannya. Saya hendak mengambilnya sebagai isteri saya. Saya tidak bertujuan untuk mempermainkannya. Rakan-rakan saya mengatakan tindakan saya adalah gentleman. Tetapi saya telah dimarahi oleh orang tua saya. Saya rasa mereka berotak kolot. Apakah pandangan dan nasihat tuan.

Jawapan Dr. Danial Zainal Abidin:
Yang Ikhlas yang dihormati. Saya bersyukur tentang keikhlasan saudara dan saya berharap itulah asas perbincangan kita. Dengan keikhlasan itu jugalah saya menulis jawapan ini kepada saudara.
Dunia pada hari ini sedang dilanda krisis. Satu di antaranya ialah krisis nilai. Krisis nilai inilah yang menjadi sebab keruntuhan Empayar Rom.Edward Gibbon dalam bukunya The History of Decline and Fall of the Roman Empire telah menulis bahawa: Segala dasar-dasar akhlak dan moral di Rom telah runtuh sehingga ramai orang memilih jalan untuk hidup bebas.....Diakhir abad keenam, Kerajaan Romawi Timur sedang berada di ambang keruntuhan yang paling dahsyat sekali!


Nabi datang untuk selamatkan kita dari kehancuran yang seperti itu. Nabi bersabda, Sesungguhnya aku diutuskan untuk menyempurnakan akhlak yang mulia. (Hadis riwayat Ahmad & Baihaqi) : Nilai akhlak inilah yang merupakan landasan dan kayu pengukur yang penting bagi kita. Akhlak tidak menghalang kehendak-kehendak fitrah. Ia mencantikkannya. Sebagai contoh, Islam tidak pernah menyuruh kita menutup nafsu seks, sebaliknya menyalurkannya kepada suatu yang murni, selamat dan mendamaikan. Perkahwinan adalah salurannya.Alangkah indahnya firman Allah yang bermaksud: Isterimu adalah ladang bagimu maka datangilah isterimu dengan cara mana yang kamu mahu! (SurahAl-Baqarah ayat 223) Dalam bahasa mudah, selepas berkahwin, puaskanlah nafsumu dengan isterimu sesuka hatimu, melainkan dengan cara yang jelas telah diharamkan kerana kemudaratannya.


Saya harus mengatakan bahawa nilai pada hari ini banyak diasaskan kepada konsep Machiavellianisme yang dipopularkan oleh seorang pemikir dari Florence, Italy yang bernama Niccolo Machiavelli. Machiavelli, dalam bukunya The Prince telah menekankan konsep the end justifies the means ataupun niat membersihkan cara. Asalkan niat kita baik, berzinalah,menipulah, khianatilah, menyamunlah dan begitulah seterusnya.Semua adalah halal bagi Machiavelli.
Laporan akhbar 6 Ogos 1999 juga ada perkaitan dengan krisis nilai ini apabila seorang tokoh koporat berpangkat Datuk, telah menceritakan dimahkamah tentang hubungan seksnya dengan seorang pembaca berita RTM. Beliau mengatakan bahawa niatnya adalah suci kerana bertujuan untuk mengahwininya.Itulah nilai yang sedang melanda dunia sekarang: Seks adalah suci walaupun tanpa perkahwinan!


Memang ada yang mengatakan bahawa pergaulan dan seks bebas ini adalah lambang kemajuan dan kemodenan. Nilai agama dan akhlak adalah kolot. Jika demikian, mari kita perhatikan hasil dan sumbangan seks bebas kepada dunia.Seks bebas telah berjaya merebakkan penyakit AIDS, contohnya di Thailand,sehinggakan akhbar Der Spiegel pernah menjadikan tajuk AIDS in Asia -Killer Epidemic in Sex Paradise (AIDS di Asia - Wabak Pembunuh di SyurgaSeks), sebagai tajuk muka depannya. Di California, hampir 61,000 bayi luar nikah dilahirkan pada tahun 1997. Kajian oleh Jabatan Perkhidmatan Kesihatan dan Kemanusiaan Amerika mendapati bahawa anak-anak luar nikah ini mempunyai lebih daripada dua kali ganda kemungkinan diserangi masalah emosidi dalam hidup mereka, berbanding dengan anak-anak lain (Rujukan:California Teenage Pregnancy Statistics).


Kita di Malaysia juga telah dimalukan dengan penonjolan kes pembuangan bayi luar nikah di kalangan remaja-remaja kita. Semua ini bukanlah sumbangan yang membanggakan bagi dunia moden.
Islam menekankan bahawa niat dan cara perlu betul. Niat kena ikhlas, cara kena mengikut syariat. Syariat mengharamkan zina. Nabi kita bersabda,Selepas dosa syirik kepada Allah, tidak ada dosa yang lebih besar daripada seseorang meletakkan air maninya ke faraj yang tidak halal baginya! (Hadisriwayat Ahmad & Thabrani)
Saya berharap saudara Yang Ikhlas akan kembali ke jalan yang murni berdasarkan agama. Seks bebas dan keruntuhan moral bukannya lambang kemajuan sebaliknya lambang kemunduran dan kehancuran.
Kaum Lut hancur kerananya.Kota Pompei hancur kerananya.Empayar Rom juga hancur keranannya.
Justeru, kembalilah ke pangkal jalan.

teka teki ini diberi oleh mr.cayor berabad yg lepas dalam email miss violet....rasanya ramai org dah taw kot...kalo yg lom taw lagi sile bace erk....

1) Lubang ape yang rasanye hangat,nikmat dan nyaman?
Answer: LUBANGun pagi2, tarik selimut pas tu tido balik.

2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: Kuih salah bikin.

4) Binatang ape power Karate?
Answer: Kuda belang.cube kira brape black belt dia ade.

5) Siape yang menemukan dompet kulit?
Answer: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer: Pintu yang ade tulis 'TARIK'

8) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: Pembohong...

9) Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
Answer: Usus

10) binatang tubuhnya kat kepala?
Answer: Kutu rambut

11) Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Answer: Neneknye si katak

12) Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
Answer: Sbb lelaki ni kan 'buaya'

13) Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Answer: - Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan'
- Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan'

14) Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
Answer: Dua-dua tak kenal korang...hehe

15) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer: Tukang gali kubur

16) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Answer: Tahi hidung

17) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

18) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer: Mestilah kene tebang, sapen nak cabut pokok kelapa gile ape...

19) Gajah terbang dengan ape?
Answer: Dengan susah payah......

at 3:21 PM Posted by Awek Ninja 1 Comment

Ada seorang pemuda yang lama sekolah di luar negeri, kembali ke tanah air. Sesampainya di rumah ia meminta kepada orang tuanya untuk mencari seorang guru agama, kiyai atau sesiapa sahaja yang boleh menjawab 3 pertanyaannya. Akhirnya orang tua pemuda itu mendapatkan orang tersebut, seorang kiyai.

Pemuda: Anda siapa? Dan apakah bisa menjawab pertanyaan- pertanyaan saya?

Kiyai : Saya hamba Allah dan dengan izin-Nya saya akan menjawab pertanyaan anda.

Pemuda: Anda yakin? Sedangkan Profesor dan ramai orang yang pintar tidak mampu menjawab pertanyaan saya.

Kiyai : Saya akan mencuba sejauh kemampuan saya.

Pemuda: Saya ada 3 pertanyaan:-
1. Kalau memang Tuhan itu ada, tunjukan wujud Tuhan kepada saya
2. Apakah yang dinamakan takdir
3. Kalau syaitan diciptakan dari api kenapa dimasukan ke neraka yang dibuat dari api, tentu tidak menyakitkan buat syaitan. Sebab mereka memiliki unsur yang sama. Apakah Tuhan tidak pernah berfikir sejauh itu?


Tiba-tiba kyai tersebut menampar pipi pemuda tadi dengan keras.

Pemuda (sambil menahan sakit): Kenapa anda marah kepada saya?

Kiyai : Saya tidak marah...Tamparan itu adalah jawapan saya atas 3 pertanyaan yang anda ajukan kepada saya.

Pemuda: Saya sungguh-sungguh tidak mengerti.

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya?

Pemuda: Tentu saja saya merasakan sakit.

Kiyai : Jadi anda percaya bahwa sakit itu ada?

Pemuda: Ya!

Kiyai : Tunjukan pada saya wujud sakit itu!

Kiyai : Itulah jawaban pertanyaan pertama...kita semua merasakan kewujudan Tuhan tanpa mampu melihat

Kiyai : Apakah tadi malam anda bermimpi akan ditampar oleh saya?

Pemuda: Tidak.

Kiyai : Apakah pernah terfikir oleh anda akan menerima sebuah tamparan dari saya hari ini?

Pemuda: Tidak.

Kiyai : Itulah yang dinamakan takdir.

Kiyai : Terbuat dari apa tangan yang saya gunakan untuk menampar anda?

Pemuda: Kulit.

Kiyai : Terbuat dari apa pipi anda?

Pemuda: Kulit.

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya?

Pemuda: Sakit.

Kiyai : Walaupun syaitan dijadikan dari api dan neraka juga terbuat dari api, jika Tuhan menghendaki maka neraka akan menjadi tempat yang menyakitkan untuk syaitan.

semalam tengah miss violet dok diam...tetibe msg masuk...


rUpERnYEr......

dapat facebuk celcom sms...sorang kawan missviolet update status rupernyer...

TaPiii.....

dia sangat tensen.... camni ler dia tulis kat wall dier :
luahan prasaan: Aina nk bgtau kat smua kaum adam yg add aina sbg kwn...please~ bgtau rlationship stats nda~ Aina dpt bnyk msj dari kaum hawa..yg bnyk soalslidik ttg aina~ K'bnykan aina trima org yg x knal cuma nk tau aktviti kwn2.. x lbh drpd tu...! Faham...kwn2?... =( Aina minta maaf dr hjg rmbut hgga hjg kaki... kalo... aina de bt slh... Aina hnya isn biasa... bye!..nk g b'cuti~ tension!

Oh!!

rupernye ramai pompuan lain g serang inbox dia....tanya pasal hubungannyer dgan si lelaki dalam fwen list dier....

Hmmm....

tak pasal2 kene kan??kan??agaknyer ader yg dah kawen,dah tunang dan bercouple ngaku single kowt??

Soooo...

pada yg x mengaku tu...buat2 la mengaku dan tulis la sejujurnya status anda....jangan sampai menyusahkan orang lain.....nk hidup aman pon susah...haissshhhh....


"still single n i'm lovin' it huhu....."

at 12:11 AM Posted by Awek Ninja 3 Comments

COUPLING atau berpasangan menjadi budaya orang bercinta pada hari ini.tidak salah kalau berpasangan.tetapi salah berpasangan yang tidak ikut acuan islam. Apa yang di katakan berpasangan tidak mengikut acuan islam?? Pasangan bukan muhrim keluar berdua2an tanpa muhrim. pasangan bercinta ini biasanya di gelar cinta monyet. Gejala cinta monyet ini tidak habis2 menular dari bangku sekolah sehingga ke peringkat universiti. Ingatkan apabila sudah belajar smpai universiti,sudah agak matang dalam soal-soal bercinta.tetapi lagi teruk dan tidak ubah sperti budak2 skola bercinta.ke hulu ke hilir naik motor seperti suami isteri siap berpeluk lagi.pengawal keselamatan hanya mampu geleng kepala. Paling membimbangkan apabila berakhir di bilik2 hotel,kebanyakan pasangan termasuk pelajar IPT.

Soalan HOT untuk COUPLE:

“ pernah terlanjur?? Dan hampir 80% jawapannya YA dan mereka mengaku pernah melakukanya berkali2..
“Biasa buat di mana?” ”biasanya Buat di hotel”jawap mereka.
“Ada duit??” ”ada..kami pakai duit pinjaman”
“Hotel mana” ”mana2lah,yang sederhana,sesekali kami pergi gentinG”
“tidak Mengandung?” ”tidak kami guna kondom atau buang luar”
“kenapa terlanjur??” “sbb nafsu.tidak dpt kawal”
“tidak rasa bersalah??” “rasa tapi entahlah”
“Bila hendak kahwin?” ”tggulah,apabila sudah habis belajar,sudah dpat kerja,sudah kumpul duit,sdh ada kereta,dgn rumah,barulah kahwin”

Kepada anak2 muda khusus untuk anda yang belajar di IPT2 di seluruh Malaysia…fikirkanlah kehidupan anda sbg seorang pelajar..jgn suka berfoya2 dgn kehidupan duniawi…sebagai pelajar,hargailah masa yang ada untuk menimba pengalaman pembelajaran..jangan sia2kan peluang, jgn membuat perkara2 yang melebihi batas2 agama,fikir2kan lah ibubapa anda di kampung, sedangkan ibubapa anda di kampung:

*sentiasa ingatkan anaknya sedang belajar bersungguh2.
*sentiasa bangga dengan anaknya yang belajar di universiti.
*sentiasa hantar duit dengan anaknya yang kesempitan.
*sentiasa telefon anaknya bertanyakan sihat atau tidak dan bagaimana pelajaran
*paling menyanyat hati mereka sentiasa berdoa dengan penuh tangisan menadah tangan kepada tuhan mendoakan kejayaan anak

"WAHAI TUHANKU,SESUNGGUHNYA ENGKAULAH TEMPAT AKU MENYEMBAH DAN ENGKAULAH TEMPAT AKU BERMOHON KEAMPUNAN.WAHAI TUHAN, ANAKKU KINI JAUH DARI MATAKU, ANAKKU KINI SEDANG BELAJAR DI RANTAU ORANG,ANAKKU KINI SEDANG BERUSAHA MENCAPAI CITA-CITANYA DAN ANAKKU INGIN MEMBAHAGIAKAN ORANG TUANYA 1 HARI NANTI. WAHAI TUHANKU ENGKAU BERKATILAH USAHANYA, ENGKAU RAHMNATILAH USAHANYA DAN ENGKAU BERILAH KEJAYAAN KEPADANYA. BANTULAH DIA WAHAI TUHAN, SELAMATKANLAH DIA DI RANTAU ORANG WAHAI TUHAN DAN BANTULAH KAMI SEKELUARGA YANG SUSAH INI WAHAI TUHAN DENGAN KEJAYAANNYAWAHAI TUHAN.WAHAI TUHAN, SEMOGA ENGKAU PENUHI DAN KABULKAN PERMINTAAN KU INI WAHAI TUHAN. INILAH SAHAJA YANG MAMPU AKU LAKUKAN WAHAI TUHANKU. AKU SUDAH TUA DAN HANYA MENGHARAP KEJAYAAN ANAK-ANAK SAHAJA WAHAI TUHAN”.amin ya Rabbal Alamin.....

"Sanggup kah anda menipu ibu bapa anda hidup2..??fikirkanlah.."

Kisah ini terjadi disuatu pagi yang cerah… .
mungkin tidak begitu cerah untuk seorang ayah yang kebetulan memeriksa bilik tidur anak gadisnya… yg berumur 18thn

Dia mendapati bilik itu cukup kemas dan rapi, dengan sekeping sampul surat yg bertuliskan untuk ayah diatas meja bacaan.. perlahan dia mula membuka surat itu…

——————————————————–
Ayahku yg tercinta,

Aku menulis surat ini dengan perasaan sedih dan sangat menyesal. Saat ayah membaca surat ini, aku telah pergi meninggalkan rumah.
Aku pergi bersama kekasihku, dia lelaki yang baik, setelah bertemu dia..ayah mesti setuju
walaupun penuh dgn tatto2 ganas ditubuhnya,

Dia sudah cukup dewasa walaupun belum begitu tua (aku fikir zaman sekarang 42 tahun
tidaklah terlalu tua).

Dia sangat baik terhadapku, lebih2 lagi dia akan jd ayah kpd kandunganku ini. Dia memohonku untuk membiarkan anak ini lahir dan kita akan
membesarkannya bersama.

Dia punya bisnes perdagangan extacy yang
sangat luas, dia juga telah meyakinkanku bahawa marijuana itu tidak begitu buruk. Kami akan tinggal bersama sampai mati memisahkan kami. Aku yakin bahawa para doktor akan menemukan ubat untuk AIDS jadi dia akan segera sembuh.

Aku tahu dia juga ada perempuan lain tapi aku percaya dia akan setia padaku dengan cara yang berbeza.

Ayah.. jangan risau akan keadaanku. Aku sudah 18 tahun sekarang, aku tahu menjaga diriku. Salam sayang untuk ayahku dan ibuku yg trcinta. Oh ya sebelum aku terlupa, berikan semua teddy bear dlm bilik ku ini untuk adikku yg sgt2 inginkannya… …
—————————-

keadaan si ayah bagaikan nk tercabut jantungnya ketika itu… … ..lalu perlahan2 membuka muka surat kedua surat itu… dgn keadaan terketar2 si ayah membaca… … .



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


PS: Ayah, .. tidak ada satupun dari yang aku tulis diatas itu benar, aku hanya ingin menunjukkan hal yg lebih mengerikan daripada nilai report kad ku yg buruk. Kalau ayah sudah menandatangani reportku diatas meja, panggil aku ya… Aku berada dirumah jiran sebelah jer… ..

** Don't do this at home **
=p

entri nie miss violet dpt dari inbox mel yg melambak2.....tapi betul ker camtu erk????kalau laki yer kot???..sbb miss violet penah tengok versi yg laen yg mmg kaw2 pompuan x lawa kene....

VS

Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap: woow, cool giler...
kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...

kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: memang.... muka pun macam pecah rumah!

kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!
kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia...

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...(terdiam, tapi telunjuknya
meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja
luarannya)...

kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi...

kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam
kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...

kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?...

kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen
kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu....

kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on
kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni?