Pages

ptg smlm tah aper mimpi adik angkat aku tah..aku pon x taw...tetibe jer dia call. padal hal semenjak aku tolak cinta dia hari tu, dkt setengah tahun dia x hubungi aku...alih -alih dengar suaranya kali ni happy la sesangat...

sibuk jugak la dia tanya khabar aku n macam2 lagi...tetiba jer dia cakap "saya tengok kwn2 kat pejabat tu semua dah kawen, yg ader anak pon semua comel2... saya rasa mcm nk kawen jer kak...tapi saper la nak kat saya nie kan..kan...? akak biler nak kawen?" fuh...soalan cepumas yang selalu aku dengar semenjak umur makin meningkat nih...

selamber aku jawab " x der org nak mcm ner nk kawen?". " ooo tu la akak sibuk sangat simpan cinta kat abang densha otoko tu, mane ada mase nak pandang lelaki lain kan..kan..?" eh! terdiam aku jap.....x penah2 pulak dia cakap camtu kt aku.... " saya nie x layak langsung ker kak?? aper yg hebat sangat kat abang densha otoko tu??"dia sambung lagi... okeh kali ni aku rase mcm kene tendang dgn taufik lak mase kelas taekwon do dulu... adess...aku x rase pon densha otoko tu hebat...aku rase cuma aku ter'fall in love with da *wrong person' aku x mintak nk jatuh cinta kat dia sbb aku x aku nie tak layak pown tapi dah perasaan tu tetibe muncul...aku nk wat camno??...lame aku diam...kang kalo aku bg taw dia pown bknnya dia paham...

"saya taw akak anggap saya nie mcm budak2 jer kan?? n akak jugak anggap sy nie lelaki lembut....sebab anggapan akak tu la sy berhenti kerja di hotel dan berusaha jadi lelaki yg matang. akak masih x nampak lagi.....?? " hmmm..aku pk jap..rase2nyer lelaki yg keje kt kitchen hotel bukan lelaki lembut...n aku pown x pernah anggap dia lembut....aku penah buat dia terase ker??? haissh...parah nk x plain nie.."bkn camtu..akak x pernah anggap ko laki lembut pon, apatah lagi nk anggap ko budak2...akak ader menyinggung perassan ko ker??maaf sbb akak x sedar... tapi...akak dah anggap ko ni mcm.................." "adik? akak rasa sy ni mcm adik akak kan?akak penah ckp kat org sy nie adik angkat akak kan??? saya x pernah pon harap jadi adik akak!! kenapa akak x pernah anggap sy nie mcm lelaki lain???mcm abg densha? mcm tasbih? mcm sardin?".......ait.... aku x abis ckp lagi dia da potong...rase mcm dalam sinetron la pulak mamat nie...siap sebut name2 yg dah lama aku x dengar...okeh aku taw la kitorg x penah declare kakak n adik angkat.....tapi sbb umur dia yg muda tu aku ckp jer la kt org dia adik angkat aku...nt org ingat dia anak ikan aku pulak!!..

fuh...tarik nafas panjang2 kali nie.... trus aku balas " 1st... jurang umor kite nie berbeza... 2nd kita kat **** dulu dah mcm belangkas sampai semua org ingat ko adik aku...3, akak x pernah harap pon nk jatuh cinta kat abg densha,akak sendiri x taw kenapa suka kat dia n kenapa x boleh lupakan dia..4. ko rase mak ko suke ke akak yg x cantik n lebih tua dari ko nie? 5. aper kene mengene si tasbih dgn sardin?? 6. aper yang ko nampak dari akak yg langsung x boleh menarik hati mana2 lelaki nie?..." hah dah tunggang langgang dah jawapan dan soalan aku pada dia...amek ko nk sangat taw kan?? kan??

"sbb sy cintakan akak........! sy suka kat akak pon x bersebab...mcm ne akak cintakan abg densha...mcm tu la cinta saya pd akak...tolonglah faham perasaan sy nie" .. " mak ko terkejooot aku biler dengar dia ckp camtu.....penat aku pk...aku ni x secantik lee young ae,belajar x sampai phd, body x sehebat jessica alba, suara x sesedap marie digby...baik??? aku x rase pon aku nie baik sangat.... jadi? apa yg x bersebab tu...adeh...makin pening bile difikirkan...faham perasaan? kalau la boleh org lain faham perasaan aku nie.... ssb aku da pening aku pown jawab jer la..." boleh tak kiter citer pasal mende nie lain kali???"..... "lain kali? bila? selama nnie akak dah cukup patahkan semua kata2 saya tiap kali sy mencuba....tp bilerr dah ada peluang ckp mcm nie akak nk lari???lari lah akak...larilah dari semua lelaki yg cuba cintakan akak...kejarlah cinta akak yg x kesampaian tu.......senyap...................rupanya talian dah putus....ayat terakhir dia tu terngiang2 kt kepala otak aku nie....mcm penah dengar jer ayat tu 2 tahun lepas.....dan aku pasti kali nie pasti mengambil masa yg lama untuk dia menghubungi aku lagi....."kejamkah aku???"

3 Responses so far.

  1. mmg ko kejam...

  2. kisah benar?

  3. yer ker kejam??ko nk knal x ngan adik aku tu?? meh aku kasi kat ko hehehe....

    sabree ni kisah benar2 belaka...saya punya cerita

Post a Comment