Pages

tak tersangka...sorang kawan lama add aku kat facebuk. bertahun gak jenuh aku carik dia..last2 dia yang dpt carik aku lak ehehehe...gembira gak rasa hati nie bila ader gak member lama ingat kat kita kan..siap pulak tu bg number phone lagi...sesetengah member tu harap add jer, tp x penah sembang langsung pun...aku ajak chat pown dorg wat derk jer...x per arr lantak la korg....

aku pown bg gak number phone aku kat dia huhu..nk tengok betapa dia betul2 rindu kat aku kan2..aku x call dia pown,tggu dia call aku dulu..tp x sampai 3 minit aku send msg kat fb,dia dah pown call aku dulu (sah la kan dia rindu aku hehehe...)

biasa la kwn lama kalo dah berjumpa..agak2 berjam la jugak sembang. tp aku btul2 terkejut bila dia ckp dia dah kawen.memang terkejut sgt2 la kan sbb dia x jemput aku walhal ktaorg mmg kwn baek arr...tp x leh salahkan dia gak sbb aku dah lama pindah, number pown da tukar..so alang2 dia da ckp dia dah kawen.. aku pown tanya laa soalan kt dia...

"ko bercinta ker??"...pastu tetibe lak dia tukar loghat.. "dak aih..mana da bercinta..kenai kat mekah nun..masa aku pi buat umrah.." fuhh dalam ati aku ckp..hebat tul kwn aku nih..kenal suami kat mekah tu. "tp awatnya ko ckp kedah nie?".. "mana dak nya...suami aku org kedah huhuhu...." "lor patut arr...abes ko x knal dia arr??".. "x kenal" pendek jer dia jwb. "abes caner ko leh kawen ngan dia??"..."hmm.. tu arr..mase kat mekah tu aku ader mimpi sorg laki berjubah putih dikelilingi budak2 berjubah hijau.. pastu esoknyer aku mimpi lagi jumpa lelaki yg sama..aku wat2 biasa jer arr..tp tah camner tetiba aku berselisih dgn laki yg aku jumpa dalam mimpi tu n dia tanya aku "sy mcm pernah nampak awak dalam mimpi sy" aku pown per lagi terkejut laa...pastu aku pown ckp aku der mimpi jumpa dia 2 kali..rupanya dia pown sama..."

"pas dari hari jumpa dia tu aku x der ckp ngan dia lg dah..ko taw la time tu pose kat mekah..lbh baik wat bnyk ibadah".."abes pastu ader contact tak?" aku tnya dia.. "dah balik m'sia pown aku x contact dia..x der tukar2 number phone pown...tp lpas raya..datang rombongan meminang dari pihak dia..so aku terima jer la..2 bln pastu ktaorg kawen..." "mah aih cepatnyerrrrrr.." aku ckp.... "dah jodoh katanya..

"suami ko keje per?" aku dok sibuk tnya lg hehehe.."dia bukak tahfiz mengajar budak2 kt kedah nie".. "oooooooooo....org alim la nie?" hmm.lebih kurang la sbb adik beradik dia semua hafiz dan hafizah...."makaih dalam hati aku ckp...ko nie mmg beruntung sgt la dapat laki semua pakej lengkap idaman semua pompuan islam kat dunia nih...kira ONE IN A MILLION laaa.." aku respek sgt la kat dia sbb allah beri suami yg baik lagi hebat untuk dia siap xtra hensem lagi hahaha...itu belum lagi cerita pasal kehidupan dan harta benda yg dia dapat...rasanya x perlu kut aku tulis kat sini...

oh ya! aku berterusan mendoakan kebahagiaan dia bersama suami...tu la bila aku fikir..hebat betul jodoh yang dipertemukan allah bagi dua insan yang x saling mengenali..adapon insan2 yang dah bertahun2 bercinta tapi akhirnya berpisah...mungkin itulah salah satu faktor aku x brape suka cinta sblm kawen nih..

"Jangan kaukira cinta datang dari keakraban yang lama dan pendekatan yang tekun. Cinta adalah kesesuaian jiwa dan jika itu tak pernah ada, cinta tak akan pernah tercipta dalam hitungan tahun bahkan abad" -khalil gibran-

2 Responses so far.

  1. untungnya kwn awk tu.. Alhamdulillah.. sy pn harap dpt jodoh yg baik :D

  2. SY DOAKAN UNTUK AWK...OKEH!! :D

Post a Comment