Pages

MENDER NI DA LAME AKU DAPAT (dkt2 da 11 taon ader...kowt)...TAPI PASAL AKU NAK TUTOP KOTAK EMAIL AKU YG DA LAMA,BERKULAT DAN PENUH SAMPAH TU, RASE SAYANG LAK KT INFO2 KEBENDE CAMNI YG PENAH AKU DAPAT...SO AKU POS arr kt CNI...


Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy,jurugambar dikenali sebagai paparazi.
Perkataan itudipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem
La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellinipada tahun 1960.
Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama
Razzi juga bolehdikenali dengan nama papa Razzi.

Tahukah korang bendera negara Denmark telah dicipta
700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama
digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu
cap bendera.

Tahukah korang perkataan May Day yang diulang sebut
ketika berlaku kecemasan, baik di laut atau
udara berasal daripada bahasa Perancis M'aidez
yang bermaksud ''tolong saya''. Perkataan Mydin
yang tertera pada Pasaraya Mydin pula bukan bermaksud
ia dimiliki oleh pelawak terkenal Maideen.

Tahukah korang kedua belah kaki kita tidak sama besar
kerana sebelah adalah kaki kanan dan sebelah lagi
adalah kaki kiri. Namanya saja sudah tidak sama jadi
tentunya besarnya juga tidak sama.

Tahukah korang magnet ialah sejenis logam yang juga
digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet
ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain
kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk
menarik kereta bukanlah magnet.

Tahukah korang cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori
oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya
benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa
ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

Tahukah korang burung dapat pulang ke sarangnya walaupun
telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun
tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang
burung mempunyai alamatnya yang tersendiri
sebenarnya.

Tahukah korang bunyi perkataan lempeng dan tempeleng
adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari
segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang
yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng
apabila dia berasa lapar.

Tahukah korang gunung berapi yang berusia tiga ratus
tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi
mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah
kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya
selama tiga bulan.

Tahukah korang orang yang tidak pernah kisah langsung
tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta
dunia ialah Orang Utan.

Tahukah korang antara kereta kebal dan tok guru ilmu
kebal, ahlak kereta kebal adalah lebih baik kerana
kereta kebal walaupun ia kebal tapi tak pernah
membanggakan diri dan riak akan kekebalannya.

Tahukah korang ahli sains seluruh dunia bersepakat
jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa
kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai
ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam
yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

Tahukah korang walaupun
walaupun hidup beribu tahun kalau tak
sembahyang apa gunanya
............

at 8:52 PM Posted by Awek Ninja 0 Comments

aku x der la setuju 100% ngan statement member aku ni... kalo ader pon sikit je laaaa....

1.The nice men are ugly
2.The handsome men are not nice
3.The handsome and nice men are GAY
4.The handsome, nice and heterosexual men are married
5.The men who are not so handsome, but a nice men,have no money
6.The men who are not so handsome, but are nice man with money think we are only after their money
7.The handsome men without money are after our money
8.The handsome men, who are not so nice and somewhat heterosexual, don’t think we are beautiful enough,
9.The men who think we are beautiful, that are heterosexual, somewhat nice and have money are cowards
10.The men who somewhat handsome, somewhat nice and have some money and thank God are heterosexual, are shy and NEVER MAKE THE FIRST MOVE!!!
11.The men who never make the first move, automatically lose interest in us when we take the INITIATIVE...haha...
12. Girl have no choices n have to be lesbian...


hmm..if u find urself in love with someone, and that someone does not love you..be gentle to yourself, there is nothing wrong with you, but love just did not choose to rest in that someone’s heart

if you find someone in love with you and you cannot answer that love...feel honoured that love has come by and called on your door..but gentally refuse the feeling you cannot return, as love did not choose to settle in your heart...or...

if you find yourself in love with someone and the love return..it still can happen that love chooses to leave..do not try to reclaim it and do not asses any blame..let it go..Despite the pain, there is a reason and meaning to this..you cannot choose love by yourself..LOVE CHOOSES U...

at 9:24 AM Posted by Awek Ninja 0 Comments

ntah betul ker idak aku x taw la kan tapi kalu pakar motivasi yg cakap aku rase betul la kowt,soheh kate ostat jiran sebelah umah aku ....lagi pulak pakar motivasi yg ckp tu kerap kali muncul kat tv n kuarkan banyak buku2 motivasi....pastu gender dia laki lak tu..so aku cayer arr ....kalo tak cayer bace arr kat bawah ni hehehe.....

Cinta lelaki memang pelik dan aneh, tetapi juga unik.Ia pelik kerana hadir di jiwa seorang lelaki, yang sebelumnya keras, kasar dan kurang romantis;aneh apabila dia sudah lembut dan romantis mudah pula dia berasa sayu pilu dan sensitif hanya dengan kata-kata orang yang dicintainya.

Semuanya ini melambangkan keunikan hati lelaki yang sukar difahami adakalanya lunak tetapi selalunya keras dan kurang simpati. Lelaki tidak berupaya hidup tanpa wanita di sisinya tetapi tatkala sudah memperolehinya, jarang pula hendak menghargainya sepanjang usia. Lelaki yang benar-benar lelaki, adalah yang disenangi pasangannya, seorang wanita bernama kekasih mahupun sudah bergelar isteri.

Kesungguhan cinta lelaki terpancar melalui :Kesungguhan dalam melakukan sesuatu buat kekasih/isteri - tanpa sedikit keterpaksaan.
Semuanya dilakukan dengan rela, ceria dan penuh bahagia.Dia berasa puas apabila dapat menghiburkan pasangannya.Dia lebih banyak menasihati kerana dia amat menyayangi kekasih/isterinya. Dia mencemburi kekasih/isteri - lantaran itu dia akan mengongkong kebebasan mereka. Konkongan semata-mata oleh perasaan sayang dan cemburu yg meluap-luap.

Dia akan kerap menyatakan ketakutan jika kehilangan kekasih/isteri. Dia akan mudah merajuk dan sensitf apabila anda tidak menumpukan perhatian penuh terhadapnya. Kadang-kadang dia seperti anak kecil utk mendapatkan layanan yang terbaik dari pasangan. Kerajinannya ketara, tergambar melalui kesungguhan melakukan apa saja asalkan dapat membahagiakan kekasih/isteri. Mudah merajuk kerana mahukan kata-kata lembut daripada kekasih/isteri. Merasa lega bila pasangan memujuknya. Dia akan gelisah apabila berjauhan dengan kekasih/isteri.
Dia akan kerap menelefon dan menghantar SMS. Dia akan kerap bertanya apakah kekasih/isterinya mencintainya.

Lelaki yang jujur dan cukup 'mabuk' dalam percintaanya pasti tidak akan melayan perempuan lain sewenang-wenangnya. Dia akan berasa berdosa berbuat begitu tanpa pengetahuan kekasih atau isterinya.

- Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj.(Mingguan Wanita 7-13 Februari 2003 (Bil 1003)